Yello Coffee Roasters BloG dailly news
Το 5th Wave CoffeeΑπό την δεκαετία του 1960, όταν ο καφές έγινε ευρέως διαθέσιμος, έχουν αλλάξει πάρα πολλά, γνωρίσαμε τον κρύο Nescafe Frappe,τον εσπρεσο καφέ και σιγά σιγά στης αρχές της δεκαετίας του 2010 γνωρίσαμε το 3ο κύμα καφε,με τους μονοποικιλιακους single origin καφέδες, τους speciality coffee,καθώς και τα κρύα παρασκευαστικά ροφήματα, το cold brew και πλέον διανύουμε το 5ο κύμα του καφέ…
Το πρώτο κύμα αφορά στην παραδοσιακή, και οικιακη καθημερινη κατανάλωση καφέ του 20ου αιώνα και αντικατοπτρίζει διαφορετικούς ιστορικούς πολιτισμούς και γεωγραφικές περιοχές όπως στην Γάλλια άλλα και την Ιταλία. .
Το δεύτερο κύμα χαρακτηρίζεται και σημαδεύεται από την ανάπτυξη των επώνυμων Franchise αλυσίδων, όπως η Starbucks κλπ, το τρίτο κύμα αφορά σε μια δυνατή σχέση μεταξύ του coffee lovers καταναλωτή και του καφέ και το τέταρτο κύμα ανάγει την τέχνη του καφέ,με πολλές συνταγές και παραλλαγές του καφέ,και αναδεικνύετε σε επιστήμη. Κάθε εποχή έχει τα πλεονεκτήματά της και σαφέστατα έχει συντελέσει καταλυτικά στην ανάπτυξη της βιομηχανίας του καφέ.
1st Wave Coffee
Ξεκινώντας από το πρώτο κύμα της δεκαετίας του ’60, όταν ο καφές έγινε ευρέως διαθέσιμος, η ποσότητα ήταν πιο σημαντική από την ποιότητα, με την ζάχαρη για να καλύπτει την πικρή γεύση. Το πρώτο κύμα αφορούσε τη μαζική υιοθέτηση του καφέ στο αμερικανικό και Ευρωπαϊκό νοικοκυριό, τόσο ως συνήθεια, όσο και ως ρόφημα για να ξυπνήσουμε.
Τότε κυριαρχούσαν ο Maxwell House και η Folger’s, πανταχού παρόντες και συνώνυμα brands με τον καφέ. Η ποιότητα και οι καινοτομίες στην παραγωγή και κυρίως οι εξελίξεις στην συσκευασία άνοιξαν το δρόμο για την εκθετική ανάπτυξη της βιομηχανίας του καφέ. Τότε γεννήθηκε και ο στιγμιαίος καφές, με την ανακάλυψη της συσκευασίας κενού και της αξιοποίησης της διαδικασίας αφυδάτωσης με το προιον της εταιριας Nescafe καθώς και τον παγωμένο καφέ Nescafe Frappe που έγινε must trendy σε κάθε ζαχαροπλαστείο-καφέ της δεκαετίας του 1960 και μετέπειτα τόσο στην Ελληνική αγορα όσο και με το περασμα των χρόνων στην διεθνή αγορα.
Το δεύτερο κύμα σηματοδοτεί την δεκαετία του ’90. Ο ποιοτικός καφές ποιότητας βρήκε τον δρόμο του προς τους καταναλωτές, που άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι η προέλευση των κόκκων αποτελεί προϋπόθεση για ένα καλό φλιτζάνι εσπρέσο.
Το δεύτερο κύμα καφέ ήρθε ως αντίδραση στη μαζική παραγωγή καφέ κακής ποιότητας του πρώτου κύματος, όπου πλέον ο καφές πρέπει να απολαμβάνεται και να μην είναι ένα απλό ρόφημα καφεΐνης.Στης αρχές της δεκαετίας του 1990, πάρα πολλές εμπορικές εισαγωγικές εταιρίες καφέ, επένδυσαν σε γνωστά brand name Espresso caffee και σε μηχανήματα παρασκευης καφέ για να αρχίσουν να παρασκευάζουν τα καταστηματα καφετεριών, καφέ μπαρ. ξενοδοχειων και ρεστωραν σε ποιοτικους εσπρεσο καφέ προς τον καθημερινο καταναλωτη καφέ. 3rd Wave Coffee
Κατά το τρίτο κύμα, ο καταναλωτής καταλαβαίνει ότι ο καφές είναι το αποτέλεσμα των ποιοτικών κόκκων, του εξειδικευμένου ψήστη, του σωστού grinding και του εκπαιδευμένου barista, με την τέχνη του καφέ να ανάγεται σε επιστήμη, όπου κάθε στοιχείο που μπορεί να ελεγχθεί έχει ως αποτέλεσμα μια καλύτερη εμπειρία καφέ για τον καταναλωτή.
Το τρίτο κύμα προέκυψε ως απάντηση στις αλυσίδες του δεύτερου κύματος, όταν η ποιότητα είχε συνυφαστεί με τις αυτόματες μηχανές espresso, τα dark roast Ιταλικού τύπου προφίλ εσπρέσο καφέ.
Στο τρίτο κύμα καφέ, άρχισε να δίνετε ιδιαίτερη βάση πλεον ακόμα στην ποιότητα του νερού με προσθήκη πλεον εξιδανικευμένων φίλτρων νερού σε σχέση με τους αποσκληρυντες που έχανε συνδεδεμένους σε κάθε παροχή νερού με της μηχανες εσπρεσο καφέ οι εταιρίες καφέ που τοποθετούσαν τα προιοντα τους σε καταστήματα καφεστίασης.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 εμφανίστηκε μια μικρή καφετιέρα καφέ, το Blue Bottle Coffee, που έδωσε έμφαση στη λεπτομέρεια, στα προφίλ καβουρδισματος και στην προέλευση των κόκκων. Το Blue Bottle, αλλά και άλλοι, όπως το Stumptown και η Intelligentsia, μας έφεραν μια ευρύτερη ποικιλία επιλογών, με τον καφέ να ζυγίζεται, να παρασκευάζεται με προσοχή και να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα.
4th Wave Coffee
Η εκθετική ανάπτυξη του τρίτου κύματος του καφέ άνοιξε τον δρόμο για ένα νέο κύμα στον καφέ, με single origin καφέδες και speciality στιγμιαίοι καφέδες να διατίθενται ευρέως στη λιανική, από τα coffee shops μέχρι και στα σουπερμάρκετ.
Το τέταρτο κύμα αφορά στην μαζική παραγωγή και μεγάλη ανάπτυξη, στηριζόμενο στο marketing του τρίτου κύματος. Σύμφωνα με την SCA υπάρχουν περισσότερα από 39,000 specialty και 3rd wave coffee shops στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με τα 14,000 Starbucks. (τα οποί αριθμούν παγκοσμίως σε πάνω από 22,000 καταστήματα).
Στο τέταρτο κύμα καφέ δόθηκε πλεον από της εταιρίες καφέ πολύ μεγαλο προτεραιότητα και στα retail των σουπερμάρκετ με της μικρές συσκευασίες αλεσμενου καφέ εσπρέσο 100% Arabica,συσκευασίες μονοποικιλιακών εσπρέσο καφέ (Single Origin)Speciality Coffee καθώς πλεον και σε κάψουλες εσπρέσο καφέ για τα γραφεία και τα σπίτια.
Το τέταρτο κύμα καφέ γνώρισε ραγδαία αύξηση στον κλάδο της καφεστίασης και να έχουν δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη ανάπτυξη – μαζικοποίηση που αναφέρεται ως το τέταρτο κύμα.
Τα χαρακτηριστικά που διέπουν το τέταρτο κύμα επιγραμματικά είναι:
- Έχει τοπική, εθνική και / ή παγκόσμια εμβέλεια.
- Υποστηρίζεται από venture capital και μεγάλους εταιρικούς ομίλους
- Διαθέτει στη λιανική συσκευασμένους κόκκους και cold brew
- Χαρακτηρίζεται από καταστήματα με βιομηχανική αισθητική
5th Wave Coffee
Το πέμπτο κύμα του καφέ εκφράζει μια νέα ισχυρή εποχή στον κλάδο, με smart boutique coffee shops που προσφέρουν μια ολοκληρωτική καταναλωτική εμπειρία, εκφράζοντας απόλυτα τις τρέχουσες τάσεις που διαμορφώνουν την βιομηχανία του καφέ.
Με απλά λόγια, το πέμπτο κύμα έχει ως βασικά χαρακτηριστικά την συνεχή βελτίωση και την ολική ποιότητα, με σκοπό την επίτευξη ενός εξαιρετικά επιτυχημένου, άκρως σεληνοκεντρικού και κερδοφόρου επιχειρηματικού αποτελέσματος.
Το πέμπτο κύμα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα κβαντικό άλμα σε επίπεδο οράματος και υλοποίησης των επιχειρήσεων που το ενστερνίζονται, με σκοπό την απόλυτη ικανοποίηση των επιθυμιών, των αναγκών και των προσδοκιών των millennials (ηλικίες 24 – 32) και της Generation Z (ηλικίες 13 – 23), γενιές που ως καταναλωτές διαθέτουν πολύ διαφορετική συμπεριφορά από τους Baby Boomers και την Generation X:
- Οι Millennials χρησιμοποιούν κατά κόρον την τεχνολογία στις επικοινωνίες τους, δεν εξασκούν πολύ τη διαπροσωπική επικοινωνία, συμπεριφέρονται σαν να γνωρίζουν μόνο αυτοί την ψηφιακή εποχή, αναζητούν εργασία με νόημα, υιοθετούν multi-tasking εργασιακά προφίλς, κοινωνικοί και με αυτοπεποίθηση, χρησιμοποιούν κατά κόρον τα social media.
- Η Generation X πιστεύει στις δυνάμεις της, με βασικές αρχές τη διαφάνεια και την υπέρ-συνδεσιμότητα, ολιγομίλητοι, επικεντρώνουν την ενέργεια τους στην ταχύτητα, απογοητεύονται όταν συναντήσουν πωλητές ή προσωπικό εξυπηρέτησης μεγαλυτέρων ηλικιακών ομάδων.
Η ιδέα του πέμπτου κύματος αναπτύχθηκε από την Allegra Strategies consultancy και προσδιορίστηκε με ακρίβεια από την Allegra World Coffee Portal μετά από δύο δεκαετίες έρευνας και ανάλυσης της βιομηχανίας καφέ.
Το πέμπτο κύμα αποτελεί το αποκορύφωμα των τεσσάρων προηγουμένων κυμάτων ανάπτυξης του κλάδου του καφέ!
Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να ενισχύουν συνέχεια την καταναλωτική εμπειρία, οι αλυσίδες του 5ου κύματος καινοτομούν, επενδύουν, αναπτύσσονται έξυπνα, στιβαρά και μετρημένα, δημιουργώντας νέα κριτήρια αναφοράς για την ποιότητα και την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Μικρές παρτίδες και Monsoon Malabar: Το μέλλον της Ινδίας ως προέλευση καφέ
Η Ινδία φιλοξενεί περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, 22 γλώσσες και μερικές από τις πιο πολιτισμικά και εθνικά διαφορετικές πόλεις του κόσμου. Καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή στη Νότια Ασία. Είναι επίσης η έβδομη μεγαλύτερη χώρα...
Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον «Speciality coffee»;
Κοινοποίηση Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον «Speciality Coffee»; Ο όρος «Speciality» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά για τον καφέ το 1974 από την Erna Knutsen σε ένα τεύχος του Tea & Coffee Journal . Χρησιμοποίησε τη λέξη για να περιγράψει τον καφέ που...
Contact
Phone
+(030) 2312317274
sales@yello-coffee.gr
Address
Αγίας Σοφίας 42 κέντρο Θεσσαλονίκης
Skg, Τ.Κ 54622